Škoda Limousine

O nás

Elegantní více než sedmimetrové limuzíny se zepředu i zezadu tváří stejně jako Škoda 105L a 1000MB. A skutečně jsou to tyto vozy. Bílá limuzína rok výroby 1977 a zároveň 2008. Ale až v červnu 2010 se podařilo něco, v co jsme pevně věřili možná jen my autoři. Naše Škoda Limousine prošla speciální přestavbovou technickou kontrolou a od 11. června 2010 je "na papírech".Červená limuzína rok výroby 1964 a přestavba v roce 2019.

Úchvatná Škoda Limousine, vyrobená ze starých škodovek stopětek, měří 7,2 metrů a váží 1450 kilogramů. Oproti recesím, jakými byly jiné pokusy o limuzíny, mají tyto vůzy podstatné plus navíc. Jsou propracovaný do nejmenších detailů a jediný svého druhu také oficiálně schválený a homologovaný. Prostě opravdový.

Auta musela absolvovat přestavbovou státní technickou kontrolu. Na dopravním inspektorátu nám původně řekli, že nemáme šanci, ale ať to zkusíme. Jednoduché to nebylo. Jednou byly problémem brzdy, jindy reflektory nebo zasklení. A tak se dodělávalo, předělávalo, dovymýšlelo. Technická kontrola vyšla sice až na čtvrtý pokus u bílé a napoprvé u červené, ale poznávací značku vedle nápisu Limousine už zdobí vymodlený symbol STK.

Bělostná loď automechaniků a první bílá limuzína - samouků Jaroslava Valenty a Martina Jinka od června letošního roku brázdí silnice legálně. Už bylo na čase. Přece ji nenecháme v garáži.

Nápad přišel v roce 2007 v nadšení pro značku Škoda, inspirace ze škodováckého muzea. Zjistili jsme, že stejně jde vždycky o rozřízlá a sestavená auta. Tak jsme si řekli, proč zrovna my bychom nemohli mít limuzínu.

Prací jsme si vyplnili zimní večery na přelomu let 2007 a 2008. Rozřezali dvě škodovky, z první odřízli celou zadní část v místech před lsoupky tak, aby zadní dveče zůstaly ve svých pozicích. Ze druhé oddělili přední část až za sloupky. Pak stvořili kompletní konstrukci. Hlavní nosníky jsou v prazích a středovém tunelu. Podstatné bylo dát přední i zadní díl správně do osy, aby vozidlo nejezdilo našikmo.

Následovalo obalení plechy spojené s pečlivým tvarováním boků a otvorů pro okna. Škoda 105L narostla o rovné tři metry. Všechno je originál. Jen střecha je potažená bílou koženkou, protože dokonale nalakovat tak velkou plochu by byl problém. Během měsíce bylo auto připravené a putovalo "na lak". Za čtvrt roku se vrátilo sněhově bílé. Další měsíc se plechová dáma strojila do luxusu.

Tvůrci se snažili o co nejvěrnější zachování původního rázu "stopětky". Novějších je jen pár věcí, jako chromované doplňky ze škody 120 GLS.

Vzadu se vyjímá nápis Limousine a vepředu velký znak s okřídleným šípem, zhotovený podle návrhu konkrétně pro tento automobil. Obojí z nerezové oceli. Sloupky zdobí jako u správné limuzíny neonové trubice.

Kabina řidiče zůstala původní. Od pasažérů ji odděluje elektricky stahovatelné okno.

Zadní část je přepychový salonek, kterému dodávají intimní atmosféru kouřová okna doplněná modrým podsvícením. Je tu minilednička, osvětlený bar. Elegantní pult i podlaha jsou laděné do mahagonu. Efekt zvyšuje stropní zrcadlo s imitací noční oblohy a sloupky potažené černou koženkou. Sedačky jsou přečalouněné, ale pravé škodovácké. Obsah kufru prý praktický. Ukrývá se tam celá mototechna.